Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2018. május 10., csütörtök

Rakott csicsóka


Nyersen, vegán módra készítettem el, így megmarad benne az enzim, és a tápanyagok. A kertben elég sok megterem így most egy ideig csicsóka ételek lesznek nálunk… Szedtem a kertből újhagymát azt is raktam bele. Tulajdonképpen nagyon egyszerűen készítettem.



Felkarikáztam a csicsókát, vékonyra, hogy könnyebb legyen rágni. Megszórtam újhagyma karikákkal, nyers vegán tejföllel, Himalája sóval, inaktív sörélesztővel, és meglocsoltam egy kevés lenmagolajjal. Ezután újra rétegeztem csicsóka karikákkal, és újra meghintettem, meglocsoltam mindennel, és ismét karikák…. amíg minden el nem fogyott… 


Nagyon ízletes lett! Egy-két óra alatt jól összeérett, pikáns íze lett. A csicsókának szinte tejes íze van, ropogós, finom édes, és az újhagyma is igazi tavaszt varázsolt a tányérunk íz világába is!


A csicsókagumónak a burgonyánál 5-6-szor nagyobb rosttartalma gátolja az egyéb szénhidrátok és hizlaló tápanyagok felszívódását, fokozza laktató hatását, és meggátolja a székrekedés kialakulását.

Kedvező biológiai adottságait pedig fokozza a kálium, kalcium, magnézium, foszfor és cinkásványianyag-tartalma, a béta-karotin-, B1–, B2-vitamin, niacin-, és C-vitamin-tartalma. Életfontosságú aminosavként: lizin, arginin, hisztidin, cisztin, triptofán, aszparagin található benne. Növényspecifikus anyagai: kolin, betain, szaponin, quercimeritrin. Gumói főleg inulint tartalmaznak, keményítőt csak csekély mennyiségben.

Az újhagyma jelentős A-, B1-, B2-vitamint, nikotinsavat, C-vitamint tartalmaz.

(Forrás: Wikipédia)

Tipp: Fellehet még turbózni a rakott csicsókát őrölt borssal, egyéb fűszerekkel, majoranna, bazsalikom, oregánó, vagy tofut, vagy akár füstölt gabona kolbászt is rakhatunk bele.

Ha éppen nincs otthon nyers magtejföl, akkor meglocsolhatjuk szója joghurttal is. Lenmagolaj helyett olíva olaj és tökmagolaj is kiváló. A tökmagolaj plusz ízt ad neki!

Ha tetszik a recept, oszd meg ismerőseiddel Facebookon!

Oszd meg a Facebookon

https://www.facebook.com/szaffinafuszerkonyhajacom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!