Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2011. március 29., kedd

Potluck receptek Mónikától


Sütő Mónika
a Nyers konyha tulajdonosa, csokis kókuszos keksszel, kókuszos habkarikával, csokis kókuszos szívekkel, kreatív pingvinekkel és rozmaringos, sajtos és szezámos rudakkal készült a pesti potluckra.

Csokis kókuszos keksz:


Hozzávalók:

1 bögre mandula őrlemény
2 bögre kókuszdara kávédarálóban megőrölve
fél bögre mazsola kis vízzel turmixolva
méz, ha nem elég édes
fahéj
Kakaó por
1 kanál útifűmag héj
1 csipet só

A hozzávalókat turmixgépben is összekeverhetjük, de ha nem bírja akkor robotgéppel, vagy fakanállal egy tálban. Gyúrható, nyújtható állagot kell kapni, ha túl nedves mehet még hozzá kókusz, vagy őrölt zabpehely. A tésztát kinyújtjuk és pogácsa szaggatóval kerek kekszeket formázunk. 1 napig aszaltam, de frissen is tökéletes.

A kész kekszeket csoki mázba mártottam (kakaó vaj, kakaó por, méz) és amíg nem kötött meg rátettem a kókuszos habkarikát.

Kókuszos habkarika:

2 kanál kesu dió
2 kanál kókusz olaj
3 kanál méz
2-3 kávéőrlőnyi kókuszreszelék megdarálva
kevés víz

A beáztatott kesu diót kevés vízzel krémesre turmixoltam, hozzá tettem a mézet és kókusz olajat is, ezt is összekevertem. A végén pedig folyamatosan sűrítettem a darált kókuszreszelékkel. Annyi kókuszt tettem hozzá, hogy elég puha maradjon ahhoz, hogy habnyomóból kinyomjam. Köröket készítettem, majd 1 napot aszaltam. Légmentesen elcsomagolva, hideg helyen sokáig eláll.

Csokis kókusz szívek:

Tészta az ami a csokis kókuszos kekszé. Ezt a masszát szív alakú jégkockafagyasztóba nyomkodtam, majd a közepükbe egy fakanál végével mélyedést készítettem. Formából kivéve 1 napig aszaltam, majd csokiba mártottam és a mélyedésbe egy mogyorót ragasztottam. Eredetileg habnyomóból szerettem volna bele csoki krémet, vagy kókusz krémet nyomni. Majd legközelebb.

Ötletes pingvinek:



Sárgarépából karikákat szeletelünk, ez lesz az alja ill. a csőre, mivel egy cikket kivágunk a talprészből. A fejbe csinálunk egy bemetszést akkorát, hogy a csőr beleférjen. Belenyomjuk a sárgarépa darabot. Pocija is egy bogyó, itt kell csinálni egy v alakú bemetszést, amit meg lehet tölteni, sajt krémmel (turmixba, kesudió, fokhagyma, citromlé, só, víz, sörélesztő pehely). Aztán az egészet felszúrjuk egy fogpiszkálóra.


Rozmaringos, sajtos és szezámos rudak:



Turmixoltam 2 padlizsánt, kevés vízzel, sóval, 2 kávédarálónyi lenmag őrleménnyel, 2 kávédarálónyi zabpehely őrleménnyel, 2 evőkanál útifűmag héjjal. Tettem hozzá mandula őrleményt, annyit, hogy gyúrható, formázható tésztát kapjak kb. 300 grammot. 3 fele szedtem a tésztát és beízesítettem. A szezámost szezám magba forgattam. A rozmaringos tésztájába szárított rozmaringot kevertem, és amikor sodortam a rudakat, őrölt tökmagba forgattam. A sajtos rúd tésztáját sörélesztő pehellyel ízesítettem. Érdemes kóstolgatni, ki mennyit kíván bele... a sajtosat őrölt zabpehelybe forgattam. Kézzel sodortam hosszú rudakat , egyenlő csíkokra vágtam, majd 1 napot aszaltam.


Mártogatni:

Turmixoltam 1 evőkanál kesudiót, 2 evőkanál napraforgóval, citromlével, vízzel, fokhagymával. Tettem hozzá aszalt paradicsomot, 5 datolya paradicsomot, 1/3 kaliforniai paprikát, szárított bazsalikomot, sót, majd a végén egy maréknyi medvehagymát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!