Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2014. március 6., csütörtök

Medvehagymás Saláta zöldséges rizzsel


Hétvégén ezt a finomságot ettük, és mint ahogy ígértem meg is osztom veletek. Készítettem egy egyszerű salátát: saláta levél, medvehagyma, paradicsom, paprika, uborka, újhagyma, petrezselyem levél, egy kicsi olívaolajjal és Himalája sóval ízesítettem.

Készítettem hozzá zöldséges nyers rizst, aminek alapja a már ismert nyers rizs: karfiol, vöröshagyma, paprika összedarálva aprítógépben. (Olíva olajat és citromlét most nem adtam hozzá, illetve ez utóbbit csak az ízesítésnél.) Ehhez kelkáposztalevelet daráltam még hozzá, mivel nekem éppen az maradt meg, de hozzá darálhatunk bármilyen zöldséget, pl: brokkoli, sárgarépa, bármit…

Beízesítettem: Himalája sóval, fehér borssal, kevés zeller zöld porral (ezt én télire szoktam készíteni, zellert leszárítom és ledarálom porrá) frissen facsart citromlével, gyömbérrel, kurkumával (ez adja a szép sárgás színét) és egy csipetnyi fahéjjal, ez a fűszerezés hasonlít az indiai fűszerkeverékhez, ami zöldségekhez kiváló. És még amihez ez az íz kitűnően párosul azaz édes szezámszósz. Ezzel öntöttem le a salátát és a nyers rizst.

Szezámszósz: Kávédarálón ledaráltam 200 gramm (ez egy csomag) szezámmagot, és turmixgépben kevés vízzel, 3 db narancs levével, össze turmixoltam, és ízesítettem 1 evőkanál juharsziruppal és egy mokkás kanálnyi gyömbérrel, és csipetnyi sóval. Azért szeretem ezt a szószt, mert a juharszirup kissé karamellás, a szezám és a gyömbér pedig kesernyés. Nagyon jól kiegészítik egymást, akárcsak a kínai konyhában ismert édes-savanyú mártás. Az édesítést, ízesítést mindenki kísérletezze ki önmagának, mert ami nekem tuti, az lehet másnak túl gyömbéres, vagy édes, vagy kesernyés, szóval mindenki a szájíze szerint készítse el, azért is adtam meg ezeket a minimális mennyiségeket a juharszirupra és a gyömbérre vonatkozólag. Így biztos nem rontjuk el. :)

Jó étvágyat és jó ételkészítést!

Ha tetszett oszd meg Facebookon!

Március 8.-tól Nők hete  :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!