Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Hírlevél feliratkozás előtt kérlek, kattints IDE!

2016. szeptember 28., szerda

Nyers tökfőzelék


Őszre hangolódva készítsünk nyers tökfőzeléket! Sárgás színe erősíti Föld elemünket, lépünket, gyomrunkat. Főzni sem kell, így a fontos enzimek, tápanyagok megmaradnak. 10 perc alatt kész. Tálalhatjuk önmagában vagy nyers fasírozottal is. Egészségre gyakorolt hatását és a teljes receptet blogunkon olvashatod.

Hozzávalók: Tök, 1 citrom, kapor, 1/2 pritaminpaprika, 1 vöröshagyma, beáztatott 1/2 csészényi mazsola vagy datolya, Himalája vagy Parajdi só, napraforgómag tejföl.

A tököt meghámozzuk, kibelezzük. A tök ¾ -ed részét feldaraboljuk és minden más hozzávalóval és kevés tisztított vízzel leturmixoljuk, krémesre. sokáig nem kell turmixolni ne legyen túl pépes. Annyi napraforgómag tejfölt tegyünk hozzá, amennyire szeretnénk tejszínesre. Beízesítjük sóval és citromlével, kaporral. A maradék ¼ -ed részt lereszeljük és hozzákeverjük a tökfőzelékünkhöz.

Tipp: 

Tehetünk bele természetes szirupot, (agavé, juhar, datolya) vagy sztíviát, ha édesebben kívánnák, illetve ha éppen nincs beáztatva aszalvány. A pritamin paprika édes, és színes íz, és szín világot ad neki! Használhatunk hozzá pluszban még fűszerpaprikát is az ízesítéshez. Vigyázzunk túl sok pritamint, vagy fűszerpaprikát ne rakjunk bele, mert túl sötét, és túl paprikás lesz. A citrom és a kapor pikánssá varázsolja! Ezzel bőven ízesíthetjük. Sőt díszíteni is kiváló tálalásnál a kapor. A napraforgómag tejföltől finom krémes, tejszínes lesz! A lereszelt tököt eredetileg be kellene sózni, és állni hagyni, vagy időhiányban kicsit több sót rakjunk a végén az ételhez. Tálalhatjuk önmagában vagy nyers fasírozottal is.

Egészségre gyakorolt hatása: 

A tök A, és C vitamint tartalmaz. Magja a prosztata betegségek megelőzésére nagyon jó szolgálatot tehet.

A kapor illóolaja enyhíti a puffadást, a gyomorfájást, szélhajtó, és csillapítja a bélgörcsöket. A nők régóta kihasználják a kapor jótékony hatását az altesti fájdalmak, a menstruációt kísérő tünetek enyhítésére, a szoptatós anyukák pedig tejképződés serkentésére fogyasztják, a kismama-teák jellegzetes ízt adó, kedvelt összetevője.

A citrom nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, flavonszerű glikozidot és illóolajat. A C-vitamin antioxidáns hatású, erősíti a szervezet immunrendszerét. A glikozid antibakteriális hatást fejt ki, az illóolaj pedig serkenti az emésztést. A citromlevet hagyományosan elsősorban megfázás, légúti fertőzés esetén javasolják antibakteriális, nyákoldó és gyulladáscsökkentő hatása miatt, de ezenkívül frissítő, lázcsillapító, álmatlanság esetén idegnyugtató, epehajtó, féregűző, vérképző hatást is tulajdonítanak neki.

A napraforgómag energiatartalma a többi olajosmaghoz hasonlóan jelentős. Zsírtartalma értékes, mert gazdag forrása a telítetlen zsírsavaknak, főleg linolsav és olajsav található benne. Segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. A napraforgómag kiemelkedő B1-vitamin-forrás. E-vitamin-tartalma. Az ásványi anyagok közül magnéziumot, kalciumot és káliumot tartalmaz nagyobb mennyiségben. A magnézium és kalcium hozzájárul a csontritkulás megelőzéséhez, és a már kialakult betegség kezelésében is szerepe van, a kálium pedig támogatja a szív és az idegrendszer működését.

Fokhagyma csökkenti a vérzsírt, a vérnyomást, véd a az érelmeszesedés ellen, antibiotikus hatású. Tartalmaz A, B1, B2, C - vitamint, magnéziumot, vasat, cinket, mangánt, rezet, káliumot, és szelént. Erős baktérium ölő, fertőtlenítő hatású! (Candida diétánál kiváló!)

A paprikában megtalálható: A-provitamin (karotin), B1-, B2-, C- és B6, P -vitamin, valamint folsav. A C-vitamintartalma jelentős. Étvágygerjesztő, izzasztó, és vizelethajtó. A hegyes, zöldpaprikák gazdagabbak C-vitaminban. Gazdag káliumban. A kapszaicin nevű alkaloida adja a csípős ízét. Gyulladás csökkentő, antioxidáns. Fokozza a nyálképződést, és elősegítheti a nyugtató neuropeptidek (enkefalinok, endorfinok) kibocsátását az agyban. Étvágyjavító, emésztést elősegítő. Csökkenti a vérnyomást.

A vöröshagyma megfázásra, fülfájásra, és gégegyulladásra, és rovar csípésre is használatos. Magyaros ételeink alap ízesítője. Illóolajat, B, C-vitamint, tartalmaz. Csípős ízét az allilszulfid vegyület adja, melynek baktérium ölő hatása van. Bélféregűzésre, vizelethajtásra, vércukorszint csökkentésére is jól bevált „gyógyszer”.

A Himalája só 250 millió éves, őstengeri só, mely 84 féle ásványi anyagot tartalmaz. Kitermelése kézzel történik. A világ legegészségesebb sója. Ugyanez elmondható a Parajdi erdélyi sóról is.


Ha tetszik a cikk, oszd meg ismerőseiddel Facebookon!

Oszd meg a Facebookon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!