Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2010. augusztus 3., kedd

Béltisztítás

A hétvégén tartottam böjtnapot, csodálatos érzés volt! Lelkileg, szellemileg! Zöldleveket ittam, sárgarépalét, és kevés gyümölcslét, de annál több tisztított vizet. Egy kedves barátunk beszélt nekünk a böjt alatt megélt pillanatairól, jótékony hatásáról, és a béltisztításról. Van jó pár könyv, tanfolyam, ami ezzel is foglalkozik, sőt kifejezetten erre is szakosodott természetgyógyászok, de egy saját tapasztalat még többet érhet.

Megosztom veletek barátunk sikerbeszámolóját:

Régebben sok problémám volt a bőrömmel. Tudtam, hogy nem elég a tüneti kezelés, nem elég, ha veszek egy jó drága arc tonikot és azzal kenegetem magam. (Kipróbáltam és nem használt.) Mivel már nem serdülök, tudtam, hogy ezek a pattanások jelzések belülről, hogy méreganyag van a szervezetemben. Ahogy mélyebbre ástam magam a témában, úgy állt össze az egész, mint egy puzzle darabkáiból egy kép. Olvastam, ezzel kapcsolatos műsorokat néztem, majd úgy döntöttem (és úgy is éreztem), kipróbálom

Otthon, ha poros a lakás, amit nap, mint nap használunk, élünk benne, ami ugye értünk van, mint teszünk? Kitakarítjuk. A testünkkel mit teszünk? Kihasználjuk. Sokszor a végletekig. Gondoljunk csak a nagy karácsonyi eszem-iszomra. Sajnos ránk, magyarokra nem éppen a könnyed, zsírban és szénhidrátban szegény ételek és a sok sport a jellemző, így amikor már jelez a szervezetünk, akkor sem bírjuk abbahagyni az evést. Én legalábbis régebben azt csináltam, ha fájt például a gyomrom, még ettem. Nem is fájt, … egy darabig. Aztán meg még jobban, mint pár perccel előtte, és ha addig nem, akkor még fel is puffadtam.

A testünk, szervezetünk a nap 24 órájában a rendelkezésünkre áll, mi pedig 365 napon át tömjük, etetjük, megspékelve a „stressznek” nevezett fűszerkeverékkel. Ha baj van (daganat, ciszta, bármi) akkor meg 1 nap alatt akarjuk megváltani a világot.

Szerintem e téren is a kulcsszó a megelőzés. Ha arra igényünk van, hogy a lakásunk szép tiszta legyen, vigyázunk rá, óvjuk, a testünkkel miért nem tudjuk ugyanezt megtenni? Egy évben akár csak kétszer is egy-egy méregtelenítés olyan a testünknek, mint egy alapos testi-lelki nagytakarítás.

Én először egy egynapos gyümölcskúrával kezdtem. Aztán a kezembe akadt egy könyv. Berente Ági: „ A méregtelenítés kézikönyve” Nagyon sok segítséget nyújtott. A lényeg, hogy mielőtt nekiállsz, és esetleg szükségét érzed, mindenképpen konzultálj orvossal, arról nem is beszélve, ha esetleg valamilyen egészségügyi problémával küzdesz. (Isten ments, hogy az első nap elájulj).

Másodjára úgy gondoltam, ha lúd, hát legyen kövér. Mindig minden fejben dől el. Belevágtam egy komolyabb, több napig tartó méregtelenítő kúrába. Legfőképpen a könyv alapján, illetve egy olyan tv műsor alapján, ami kifejezetten a léböjtről szól. Sajnos nekem nem volt alkalmam és lehetőségem, hogy teljesen elvonuljak a kúra idején. Konkrétan dolgoztam Épeszű ember azt mondaná, nem voltam normális, én úgy éreztem, kihívás.

Az első három napon saját kezűleg gyártott gyümölcslét ittam. Nem a bolti cukros szutykokat. Szilárd táplálék nincs. Ésszerűtlen, ha esetleg elszánod magad rá, és a kúra megkezdése előtti napon pld jól bezabálsz. Nem javaslom, ugyanis én is megtettem, aztán a kúra legelső napján majdnem elájultam az éhségtől. Nem is bírtam.

Bevezetésként egy-két napos szilárd saláta, zöldségnap az jöhet. Vagy a Szaffináék zöld levével kombinálva vagy saláta salátával. Aztán a harmadik naptól kb. három napig turmixolt gyümölcs, vagy gyümölcscentrifugával préselt gyümölcslé, gyógyteákkal, illetve reggel éhgyomorra nagyon hatásos a bio savanyú káposzta lé (Herbária üzletekben lehet kapni), és/vagy facsart citromlé tisztított vízzel hígítva + pár csepp gyümölcsmosó. (Sunrider termék, Enyedi Lászlótól beszerezhető) Lehet kapni egy ömlesztett (nem filteres) salaktalanító teát. Annak olyan a szaga és az íze, hogy garantáltan elveszi az étvágyat. De ha erre nem vágysz, igyál ömlesztett zöld mate teát, az finom.

A 6-7. napon csak gyógyteát, szénsavmentes ásványvizet és gyümölcscentrifugával átpréselt gyümölcslét ittam. Az első három-négy napon mind érzelmileg és fizikailag is megviseli a szervezetet a léböjt. Fájt a fejem, ingerültebb voltam, mindenen bőgtem.

Ezek mind normális reakciók, hiszen a szervezet, azáltal, hogy pihen, kezd megszabadulni a toxikus anyagoktól.

A lényeg, hogy ne adjuk fel, mert nagyobb kárt csinálunk, mint hasznot!

Viszont az ötödik napon úgy éreztem magam, mintha könnyebb lennék, frissebb voltam, mint valaha, olyan élénk voltam, mintha körbetekertem volna a Balatont egy hűs őszi hajnalon. Tisztának és könnyűnek éreztem magamat. Természetesen ez nem egy olyan mélységű tisztítókúra, amit mondjuk, egy szakember irányításával végigcsinálna az ember, de a tested, a lelked ezért is hálás lesz.

Mindamellett, hogy megvontam magamtól a szilárd táplálékot, még rátettem egy lapáttal, azzal, hogy reggelente és este elvégeztem egy beöntést. (Ez a kúra fénypontja ;)

Ehhez szükségem volt egy irrigátor készülékre, amelyet a gyógyszertárban be lehet szerezni kb. 1500 Ft-ért. Egy másfél literes tartályt kell elképzelni, amihez csatlakoztatni kell egy gumitömlőt, illetve ahhoz egy csapot, amin át a végbélbe vezeted a folyadékot. Szakemberek állítják, hogy vannak olyan salakanyagok, amelyeket csak beöntéssel lehet kimosni. Ha csak ez tántorít el a kúrától, ne hagyd magad. Hasznos része a kúrának.

Az interneten van egy oldal, ahol elég érdekes toxikus „maradékokat” lehet látni, és amik állítólag mindenkiben „albérlőként” élősködnek. Ráadásul azzal, amit megeszünk, még tápláljuk is őket.

Azáltal, hogy nem veszel magadhoz szilárd táplálékot, nem emésztesz, tehát nem látod el őket tápanyaggal, így hamarabb meg is szabadulsz tőlük.

Amikor a beöntéshez készülődsz, jó tanács: zárt be a WC ajtót, és a méltóságodat hagyd kinn. Célszerű ott elvégezni a műveletet, mivel a 1,5 liter víz beöntése után minden centi számít, amit a WC-ig megteszel. Nem egy kellemes dolog, de én a célomat elértem vele. A hetedik nap reggelén, amikor már lényegében bélsár nem ürül a beöntéssel, ott volt, amit vártam. Egy apró lakó. Pici volt, de ugye nem törvényszerű, hogy félméteres legyen. Igazából ekkor éreztem, hogy érdemes volt napokig szenvedni. A 9-10. napon szépen lassan elkezdtem megint a turmixolt gyümölcslét, utána meg szép lassan zöldségekkel a szilárd táplálékra visszaállást.

Utána hónapokig szuper jól éreztem magamat. A kúra vége felé már nem is volt nehéz, hogy nem ettem. Sőt. Olyan jókat, mint akkor, még sose bőgtem. Ott és ahol rám jött, ahogy a csövön kifért Megkönnyebbülsz lelkileg is, és ha tényleg megteheted azt, hogy esetleg otthon egyedül csináld végig, és még az angyalokban is hiszel, sokkal könnyebben teremtesz velük kapcsolatot, hiszen lelkileg nyitottabb leszel, minden lelki truttytól megszabadulsz. Sokszor a problémáinktól nem látjuk a megoldást és azt hiszem, egy ilyen kúra erre is szuper gyógyír. Ráadásul a bőgés méregtelenít.

Melléktermékként pár kiló is lement, a bőröm pedig kisimult, szebb lett.

Javaslat, hogy minden reggel száraz testkefével dörzsöld át a testedet, hiszen a bőrödön keresztül is tisztulsz.

A beöntő vízbe én lefőzött kávét tettem, de tehetsz bele reszelt fokhagymát is. Garantáltan kiűzi a parazitákat.

Amíg a kúrát végzed, kerülj mindenfajta illatosító dezodort, sprayt, parfümöt, inkább természetes anyagokat használj!

Ha eldöntöd, hogy belevágsz, Fontos!!!

A VÁLTOZÁST NÉZD, NE A KÍNLÓDÁST!

Mert az első négy-öt nap gyilkos lesz. És még valami. Csak akkor vágj bele, ha tudsz magadra (100%-ban csak magadra) annyi napot szánni, amennyit a méregtelenítő kúrára szánsz. Nincs takarítás, főzés, gyerek után futkosás, csak magadra figyelés.

A szervezet pihentetése, tisztulása a cél, és ez érzelmileg megvisel. Ez nem a fogyásról szól és nem a koplalásról. Az önmagunkra odafigyelésről. A megújulásról, a felfrissülésről, akaratról, kitartásról, saját határaink feszegetéséről. Nem vesztesz, csakis nyersz. Időt, éveket, hiszen tettél egy lépést az egészségesebb életért.


És ha van gyermeked, ha anya vagy, ne legyen kifogás, hogy pár napra bérbe add. Gondolj arra, hogy a te gyermekednek is jár egy nyitott, nyugodt, örömökkel teli anyuka. Pár napot elveszel tőle magadból, de éveket adsz neki.

Megjegyzések:

A beöntést csak addig csináltam, amíg maga a léböjt ment, tehát csak a folyadéknapokon, 2 napig reggel-este.

Hogy csináltam végig férj mellett?

Két lehetőség van. Én főztem. Azt gondolom, ha van önuralma az embernek egy ilyen léböjt kúrához, akkor ez csak egy kisebb dolog, amivel szemben önmagadat legyőzöd. Igazából a főzés kerülését a pihenés szempontjából gondolom. És azt hiszem, a férjünk is lehet annyira toleráns, hogy kb. 10 napig (fél évben egyszer) megoldja, hogy hogyan eszik. Ezzel is támogat(na). Másik megoldásként rendelhetünk neki ételt. Például vannak már olyan éttermek, ahol kb. 650 Ft-ért lehet napi menükből választani. Anyagilag szerintem otthon sem hoznánk ki olcsóbban.

Nekem van egy kislányom. A kúra idején nekem nem volt vele gondom, úgymond nem volt „útban”. Sajnos nem tudtam eltenni senkihez, meg dolgoztam is. Ha valaki hasonló helyzetben van, talán csak több kitartás szükséges. Ha dolgozol is, nem tudsz szabadságra menni, annyi fontos lenne, hogy legalább a két beöntős napot hétvégére időzítsd.


Jakab Ibolya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!