Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam indul júliusban

Jelentkezz július 31.-ig online 2990 Ft/ vagy 4990 Ft/hó havonta.

Részletekért kattints ide: 


http://szaffinafuszerkonyhaja.blogspot.hu/p/online-tanfolyam.html

Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2015. november 13., péntek

Csokis zabkorpás keksz



Nagyon szeretjük, gyors, olcsó, és egyszerű! Most hogy beállt a fűtés szezon többször aszalunk a fűtőtesten és olyan jól esik egy bögre meleg zabtejes karobporos ”kakaóhoz”, vagy zabtejes cikóriakávéhoz.

Receptje nagyon egyszerű. Vagy sima zabkorpából készíted, vagy tejmaradékának a zabjából. Én amúgy vegyíteni szoktam a kettőt. Teszek hozzá pár kiskanál karobport, sztíviát, útifűmaghéjat, és vízgőz fölött felmelegített szűz kakaóvajat. Kicsit hagyhatod állni pár percet. Összegyúrod tésztaállagúra, kinyújtod, jól kilapítod és jöhet a móka! Már csak formás kis szaggatókkal ki kell szaggatni és sütőpapírra rátenni kicsit kiaszalni. Isteni finom! Ha kicsit tovább aszalod szinte roppanós lesz!

Tipp:

Aszalvánnyal is édesítheted. Diót is rakhatsz bele. (Mindig áztassuk) És díszítheted mazsolával, kókuszreszelékkel, ahogy jól esik.

Egészségre gyakorolt hatása:

A karobpor a szentjánoskenyérfa terméséből készül, színében és illatában a kakaóra nagyon hasonló, kicsit édesebb. Zsírtartalma alacsonyabb, és nem dugít annyira, mint a kakaópor. Kálcium tartalma viszont magasabb! Tartalmaz A, B1, B2, B3, B6, C vitamint, kálciumot, vasat, káliumot, nátriumot, foszfort, magnéziumot. Tökéletesen lehet vele helyettesíteni a kakaóport.

A zabkorpát a csírából, és a külső maghéjból nyerik. Fehérje tartalma a legmagasabb a gabonafélék közül. Gazdag rosttartalmú! Nátrium, vas, magnézium, foszfor, cink található benne.

Az útifű maghéj (Psyillium Husk) szintén az emésztőrendszerünket segíti. Az útifű maghéj tökéletes oldható rostanyag forrás, mely segít kitisztítani a belekben lerakodott salakanyagokat. A vízből képes saját tömegének a hússzorosát magába szívni, ezért fogyasztásánál kifejezetten sok folyadékot igyunk. (És egyébként is!) Érzékeny belek esetén, és azoknak is akik érzékenyek a búzára ajánlott.

Sztívia egy dél-amerikai gyógynövényből kinyert szirup. A, C, vitamin, cink, rutin, magnézium, vas található benne. Szabályozza a vércukor szintet, ezzel segíti a máj, és a lép működését. Gátolja a vírusok, gombák, fertőzések szaporodását.

Ha tetszik a cikk, oszd meg ismerőseiddel Facebookon!

Oszd meg a Facebookon





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!