Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2015. augusztus 20., csütörtök

Vegán kenyér

Kenyérszentelés Ünnepe van ma.

”Süssünk” kenyeret

Na, persze csak képletesen, hiszen a nap, vagy az aszalógéped fogja ”megsütni”, azaz, megszárítani, így nem veszít az értékéből az élelem.

Én is elkészítettem. És kísérleteztem is egy kicsit az ízekkel.


Egy tál darált dió (amit kiáztattam és kiszárítottam) egy tál darált lenmag, sörélesztő összekeverve, csipetnyi só, (Himalája vagy Parajdi) kevéske tisztított víz, és máris gyúrhatjuk a kenyerünket. Amikor megfelelő állagú tésztát kapunk, akkor beletehetjük egy formába, de mi magunk is megformázhatjuk kézzel, a forma pl: gerincsütő, vagy püspök kenyér forma segítenek az egyenletes felvágásban. 5 percre beteszem a hűtőbe, kiöntöm a formából, és felszeletelem. Pár óra vagy egy nap alatt kiszárad, ez attól is függ, hogy géppel aszalsz-e, vagy napon, illetve hogy mennyire szeretnéd keményre. Pár óra után érdemes megfordítani a kis kenyérszeleteket, hogy mind a két fele jól ”átsüljön”. : )


A következő adagomat ízesítettem egy kis fűszerpaprikával, és shitake gomba porral (bio boltokban lehet ilyet kapni) még finomabb lett!

Kipróbáltam darált napraforgómagból is, (előtte beáztattam, és kiszárítottam) az arány 1:1, napraforgómag és lenmag. Kevés só, és tisztított víz.

Az arányokat érdemes így kipróbálni, de ha neked túl diós lenne, és ez miatt túl zsíros is, akkor készítsd fele adag dióval, és több lenmaggal. Ha napraforgóból szeretnél többet, akkor természetesen abból raksz kétszer annyit. (Megjegyezném, így is kipróbáltam és nagyon finom) Az 1:1 arány, mindig a te eszközeidhez mérten! Pl: egy bögre, vagy egy tál. Ugyanazzal a bögrével, vagy tállal célszerű kimérni a hozzávalókat, de használhatod a régi jól bevált mérleget is. : )


Sokan meglepődnek, hogy hű, te jó ég, ezzel nem lehet jól lakni, és kevés az adag! Mivel magokból áll, nem lehet és nem is célszerű ebből sokat enni. Nagyon laktató, órákig telíti a gyomrot.

Tipp:

Ha vékonyra szeleteled, hamarabb elkészül, illetve több lesz, és gusztusosabb.

Készíthetsz vega élő hamburgert: kenyér alap, fasírozott, magtejföl, hagyma, saláta. Isteni finom!


Ha tetszik a cikk, oszd meg ismerőseiddel Facebookon!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!