Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Tanfolyam


Szaffina Fűszerkonyha Facebook oldalán heti, napi rendszerességgel új cikkekkel, receptekkel várlak, ott tudtok követni továbbra is! Várlak ott szeretettel! Ott találkozunk!


2012. március 29., csütörtök

Kókuszgolyó


Tegnap barátaink voltak nálunk és számunkra készítettem ezt a nagyon egyszerű finomságot. Összetevőkben sem kell hozzá sok minden, gazdaságos, hipp-hopp elkészül, egészséges, és nagyon finom, édes. Kell ennél több?

3 db érett banánból, egy csomag kókuszőrleményből, és 3-4 evőkanál áztatott mazsolából, és frissen facsart citromlevéből készítettem. A kókuszt megdaráltam finom szemcsésre, és összekevertem minden hozzávalót. Kevés sztíviát adtam még hozzá, de alapvetően a mazsola és leve, és a banán nagyon édes. Gombócokat formáztam, és meghempergettem kókuszőrleménybe. Hűtőbe tettem és másnap reggelre még finomabb lett! Húsvétra tökéletes kínáló sütemény.

Egy tálcányi süti készült, mondanom sem kell, hamar elfogyott……

Örülök, mikor meglephetem a barátaimat ilyen finomságokkal.

Plusz információ:

A banán minél érettebb, annál jobb, mert a táplálékenzim elkezdte működését, így gyomrunknak még könnyebb munkája lesz.

A mazsolát, és minden más aszalványt azért érdemes beáztatni, mert bár természetes a cukortartalma, de magas, és van aki érzékeny is a túl édes aszalványokra, (fog, fogíny érzékenység, vagy émelygés) ezenkívül a levével még külön édesíthetünk is. Így duplán jól járunk.

Sztíviával is és aszalványokkal is tökéletesen lehet édesíteni, fogyaszthatják cukorbetegek, fogyókúrázók, diétázók, vegánok. Ezek a legtermészetesebb növényi édesítők. Mézet már nagyon nem is használok, igyekszem minél természetesebben, önmagában fogyasztani mindent. (Ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne, csak csínján kell vele bánni, mert nagyon magas a cukortartalma., még ha természetes is.) Elsőre a sztívia drágábbnak tűnik, 3000 Ft egy kis üveg, biomazsola 900 Ft/0.5 kg, míg a méz 1 kg, 1200 Ft, de tapasztalatom szerint tovább elég, hiszen a sztíviából, vagy aszalványokból, jóval kevesebb kell, ezenkívül ezeket szinte bárki fogyaszthatja. Sőt a sztívia kifejezetten cukorbetegeknek is ajánlatos, mert beállítja a hasnyálmirigy működését, hosszabb távon. De ha valaki ilyen problémáktól szenved, akkor érdemes az élő nyers táplálkozásra rátérnie. Hiszen a cukorbetegség a hasnyálmirigy problémákból, a nem megfelelő működésből ered, (nyílván van erre orvosi kifejezés is, most a lehető legegyszerűbben szeretném átadni az információt) és a lényeg, hogy az emésztőrendszerünket kell helyrehozni, ahhoz, hogy újra erős, és egészséges testet kapjunk.

Ha tetszik a cikk, oszd meg ismerőseiddel Facebookon!


2 megjegyzés:

  1. Kedves Szaffina!

    Régóta kerestem kókuszgolyó receptet, ami nem tömény cukor és keksz! A gyermekeim nagyon szeretik és most elkészítettem a te recepted alapján! Egyszerűen fenséges!! Édesség cukor nélkül! Csodás! Nagyon köszönöm!
    További sok sikert kívánok Neked!

    Nia

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy segíthettem, és hogy ilyen tudatos anyuka vagy!

    Üdvözlettel: Szaffina

    VálaszTörlés

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!